Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 Obszar 1: Metody pracy dydaktycznej

 
​​Szkolenie 1.1. Wykorzystanie design thinking w dydaktyce – poziom podstawowy - TRWA REALIZACJA

Design thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Jej celem jest kreowanie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań, m.in. w postaci nowych produktów, innowacyjnych technologii, usług, strategii, procesów, programów edukacyjnych, a nawet modeli biznesowych. To metoda, którą wdraża coraz więcej firm w Polsce i której specjaliści są poszukiwani na rynku pracy. Opanowanie jej podstaw przez nauczycieli akademickich SGH pozwoli wprowadzić nowoczesną formę nauki i pracy w grupie zajęciowej. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: 27-28 czerwca 2017 r.


Szkolenie 1.2. Wykorzystanie design thinking w dydaktyce – poziom zaawansowany, szkolenie zagraniczne 

Kurs zaawansowany odbędzie się najprawdopodobniej w Hasso-Plattner-Institut School of Design Thinking w Poczdamie, który jako jedyna placówka edukacyjna w Europie posiada wybitną kadrę dydaktyczną i gwarantuje najnowocześniejsze i najbardziej skuteczne poznanie tej metodyki.

Liczba osób na szkoleniu – 6 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 3 dni + 2h indywidualnych sesji mentorskich 
Termin realizacji szkolenia: X-XII 2017 


Szkolenie 1.3. Be visual – wykorzystanie flipchartów i grafik w procesie edukacyjnym – poziom podstawowy 

Warsztat z zakresu atrakcyjnej wizualizacji treści dydaktycznych. Uczestnicy szkolenia nabędą podstawowe informacje teoretyczne na temat technik „sketchnoting” i „graphic facilitation” oraz praktyczne umiejętności, takie jak: 
  • tworzenie banku rysunków, 
  • przygotowywanie kreatywnych szablonów, 
  • praca z metaforą, 
  • planowanie powierzchni rysunku oraz doboru kolorów. 
Efektywność metody sketchnotingu w procesie edukacyjnym potwierdzają badania z dziedziny psychologii poznawczej – według teorii podwójnego kodowania informacje przekazywane jednocześnie werbalnie i wizualnie są przyswajane efektywniej niż w przypadku przekazu jednokanałowego. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: X-XII 2017 


Szkolenie 1.4. Be visual – wykorzystanie flipchartów i grafik w procesie edukacyjnym – poziom zaawansowany, szkolenie zagraniczne 

Proponowany warsztat rozszerza umiejętności uczestnika w zakresie sketchnotingu o następujące umiejętności (w stosunku do warsztatu na poziomie podstawowym): 
  • szkicowanie bardziej skomplikowanych elementów (ludzi, scenek, grup obiektów), 
  • metody szybkiego kolorowania rysunków, 
  • praca nad charakterem pisma, 
  • komponowanie wieloformatowego plakatu dostosowanego do konkretnych sytuacji edukacyjnych ze zróżnicowanych elementów graficznych (pismo, symbole, tabele, kolory). 
Dodatkową korzyścią wynikającą z faktu, że szkolenie realizowane jest w zagranicznej instytucji szkoleniowej, jest dostęp do międzynarodowej bazy praktyków tej metody oraz możliwość wymiany doświadczeń edukacyjnych w międzynarodowym gronie uczestników warsztatu. 

Liczba osób na szkoleniu – 4 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: X-XII 2017 


Szkolenie 1.5. Grywalizacja jako skuteczna metoda uczenia się - TRWA REALIZACJA​

 Szkolenie dostarczy unikalną i innowacyjną wiedzę z zakresu wykorzystania metod grywalizacji (mechanizmów używanych w grach połączonych z doświadczeniem użytkownika) w procesie dydaktycznym na wszystkich poziomach kształceniowa wyższego. Grywalizacja pomaga w szybszym, skutecznym i czynnym zapamiętaniu omawianego materiału, planowaniu, łączeniu faktów, wyciąganiu wniosków oraz porządkowaniu informacji tak, aby osiągnąć z tego maksimum korzyści edukacyjnej w atrakcyjnej i angażującej formie dla studenta (łączenie zabawy z nauką).

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: 21-22 września 2017 r.