Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 Obszar 2. Angażujące formy kształcenia oraz wspierania studentów w rozwoju

 
​​​Szkolenie 2.1. Wykorzystanie metody uczenia przez doświadczenie w dydaktyce 

Efektywność metody uczenia przez doświadczenie (z ang. learning by doing) wynika z zaangażowania uczestnika zajęć w ich temat, poprzez doświadczenie, zadanie, czy eksperyment, a następnie –zaangażowanie uczestnika w wyciąganie wniosków, tworzenie rekomendacji i łączenie tychże z aspektami teoretycznymi. Taki model przechodzenia przez, nawet skomplikowany, temat sprzyja adaptowaniu nawet trudnych aspektów teoretycznych, gdyż mają one swoje uzasadnienie w przeprowadzonym przez uczestnika doświadczeniu. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 8 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: I-III 2018 


Szkolenie 2.2. Wykładowca w roli mentora 

Celem szkolenia jest przygotowanie wykładowców do lepszego pełnienia roli mentora dla studentów. Mentoring, czy słynny w systemach anglosaskich tutoring, to sposób wspierania w rozwoju podopiecznych, z jednej strony bazujący na dzieleniu się wiedzą i pomysłami przez mentora, a z drugiej – wspierający samodzielne odkrywanie wiedzy i eksperymentowanie przez podopiecznych. Ta metoda pozwala podopiecznym na rozwijanie własnych talentów. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 8 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: I-III 2018 


Szkolenie 2.3. Skuteczne motywowanie studentów - TRWA REALIZACJA

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat czynników motywujących oraz poznają narzędzia, za pomocą których będą skuteczniej wpływać na zachowanie poziomu motywacji u swoich studentów. Poznają źródła i mechanizmy powstawania motywacji, zależności między motywacją a stresem oraz rodzaje relacji między typami osobowości a sposobami motywowania. Przekazanie wiedzy dotyczącej zagadnień psychologii motywacji pozwoli na uświadomienie możliwości i poznanie technik wpływu na nią oraz wiedzy na temat czynników demotywujących. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich
Termin realizacji szkolenia: 29-30 czerwca 2017 r.
Termin realizacji sesji mentorskich wdrożeniowych: od 25 września 2017 r.


Szkolenie 2.4. Praca metodą case study oraz gry szkoleniowe w edukacji 

Uczestnicy szkolenia zostaną zainspirowani do wykorzystywania case study w trakcie swoich zajęć. Zobaczą się, jak je przygotowywać oraz jak prowadzić zajęcia ze studentami w oparciu o tę metodę. Uczestnicy dowiedzą się także, w jakich obszarach można wykorzystywać gry szkoleniowe, gdzie szukać nieodpłatnych przykładów gier szkoleniowych oraz jak pracować w oparciu o tę metodę ze studentami. 

Liczba osób na szkoleniu – 12 
Liczba grup – 1 
Czas szkolenia – 16 h + 2h indywidualnych sesji mentorskich​
Termin realizacji szkolenia: IX 2017