Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 Zakres zadań sekcji

 

Do zadań Sekcji Pomocy Materialnej należy w szczególności:

  1. Kompleksowa obsługa studentów i doktorantów SGH, studentów z wymiany międzynarodowej oraz innych uprawnionych do zamieszkania w DS. osób w okresie roku akademickiego i wakacji, na którą składa się:
    • zakwaterowanie i wykwaterowanie, dokonywanie rozliczeń finansowych z tytułu zamieszkiwania na terenie DS. (prowadzenie programu elektronicznej ewidencji mieszkańców, przygotowywanie wezwań do zapłaty),
    • prowadzenie windykacji należności z tytułu opłat związanych z korzystania z miejsca w domu studenta,
    • wystawianie zaświadczeń dla potrzeb mieszkańców,
    • dbanie o warunki bytowe mieszkańców (wymiana pościeli, zakup mebli i innego wyposażenia),
    • prowadzenie magazynów podręcznych, dbałość o sale ogólnego dostępu,
    • przygotowywanie dokumentacji dotyczącej kar porządkowych i dyscyplinarnych,
    • współpraca z organami uprawnionymi do przyznawania miejsc, m.in.: Komisją ds. Akademików Samorządu Studentów SGH, Komisją Socjalną Samorządu Doktorantów SGH, Działem  Programów Międzynarodowych.
  2. ​Kompleksowa obsługa związana z zamieszkaniem w domach studenta grup uczestników konferencji i innych inicjatyw prowadzonych przez różne organizacje studenckie (w tym Szkoła Letnia, Letnia Szkoła Niemiecka, Studenckie Koła Naukowe).
  3. Kompleksowa obsługa pokoi gościnnych w okresie roku akademickiego i wakacji:​​ 
    • dokonywanie rezerwacji, pobieranie opłat za nocleg i wystawianie odpowiednich dokumentów poświadczających ten fakt, nadzór nad przygotowaniem pokoi do wynajmu, 
    • rozliczanie wpłaconych kwot z Kwesturą oraz przekazywanie gotówki do banku.​
  4. Bieżące administrowanie budynkami domów studenckich i ich wyposażeniem (prowadzenie Książki Obiektu, Książki Inwentarzowej, książki ewidencji usterek itd.). 
  5. Nadzór nad wykorzystaniem i konserwacją środków trwałych w DS.-ach.
  6. Sprawowanie nadzoru nad firmami wykonującymi usługi na rzecz utrzymania nieruchomości, bieżąca analiza realizacji umów i ich rozliczanie zgodnie z obowiązującą instrukcją obiegu dokumentów. Prowadzenie korespondencji i archiwizacja dokumentacji w tym zakresie.
  7. Nadzór nad realizacją umów na dostawę mediów dla DS.-ów tj. wody, energii elektrycznej, centralnego ogrzewania, gazu itp.
  8. Przygotowanie zleceń dla podmiotów zewnętrznych na wykonanie prac nie objętych umowami.
  9. Udział w postępowaniach z zakresu zamówień publicznych (w tym zbieranie i opracowywanie danych do specyfikacji i umów, udział w komisjach).
  10. Uczestnictwo w komisjach i kontrolach dotyczących remontów, eksploatacji i administracji obiektów.
  11. Przygotowywanie propozycji do planu remontów i koordynowanie prac z punktu widzenia prawidłowości funkcjonowania DS.-ów.
  12. Bieżąca współpraca z organizacjami studenckimi.
  13. Pomoc w przygotowaniu i przeprowadzaniu imprez organizowanych w DS.-ach przez Samorząd Studentów.
  14. Nadzór nad realizacją umów najmu i współpraca z najemcami powierzchni na terenie DS.-ów.
  15. Przygotowanie planów, sprawozdań i analiz z zakresu administrowania i eksploatacji DS.-ów.
  16. Sporządzanie rozliczeń finansowych, analiz i zestawień dla potrzeb Kwestury SGH i innych działów uczelni.
  17. Nadzór nad realizacją budżetu Funduszu Pomocy Materialnej w zakresie realizowanym przez Sekcję.
  18. Przygotowywanie sprawozdań do GUS.
  19. Przyjmowanie i przechowywanie wniosków o stypendia socjalne, specjalne, rektora, miejsce w domu studenta i zapomogi (segregacja i weryfikacja dostarczonej dokumentacji, zakładanie teczek osobowych studentom ubiegającym się o świadczenia związane z pomocą materialną, prowadzenie ewidencji oraz wykazu osób ubiegających się o świadczenia pomocy materialnej).
  20. Sprawdzanie poprawności wypełnienia wniosków o stypendia i miejsce w domu studenta oraz przeliczenia dochodów.
  21. Przygotowanie wezwań do uzupełnienia braków we wnioskach o stypendia i miejsce w domu studenta.
  22. Przyjmowanie, weryfikowanie i ewidencjonowanie deklaracji numerów kont bankowych studentów oraz deklaracji adresów do korespondencji.
  23. Archiwizacja wniosków o stypendia socjalne, specjalne, rektora, zapomogi, miejsce w domu studenta oraz innej dokumentacji związanej z obsługą wniosków stypendialnych i o miejsce w domu studenta.
  24. Wystawianie zaświadczeń o pobieraniu/niepobieraniu stypendiów przez studentów.
  25. Obsługa petentów Sekcji Pomocy Materialnej w zakresie spraw związanych ze stypendiami oraz przyjmowaniem wniosków o miejsce w domu studenta – bezpośrednie  i telefoniczne udzielanie informacji dotyczących form pomocy materialnej dla studentów oraz miejsc w domach studentów.
  26. Obsługa Komisji Stypendialnej (zapewnienie obiegu dokumentów, informacji i komunikacji pomiędzy członkami komisji, zapewnienie logistycznego zaplecza dla tychże komisji).
  27. Merytoryczne wsparcie Komisji Stypendialnej.
  28. Wspomaganie Komisji Stypendialnej w zakresie kontaktów z Działem Radców Prawnych i Dziekanatami.
  29. Wsparcie Komisji Stypendialnej w przygotowaniu zestawień dla MNiSW, GUS, Kwestury SGH dotyczących świadczeń pomocy materialnej dla studentów.
  30. Śledzenie i adaptacja zmian legislacyjnych w przedmiocie przyznawania stypendiów socjalnych, specjalnych, rektora i miejsc w domach studenta.
  31. Dbanie o prawidłowe działanie systemu informatycznego do obsługi stypendiów, opracowanie projektu poprawek do systemu.
  32. Współpraca z Działem Rozwoju Oprogramowania w zakresie aktualizowania danych w systemie POLON.
  33. Sporządzanie list wypłat stypendiów socjalnych, rektora, specjalnych i zapomóg.
  34. Koordynacja podpisu list wypłat stypendiów zgodnie z § 48 regulaminu stypendialnego.​
 
 
 

 Masz pytanie?

 
 
Masz pytanie?
Telefon:
E-mail:
Imię i nazwisko:
Nazwa instytucji:
Wpisz kod z obrazka powyżej

Masz pytanie?

Wypełnij formularz dostępny on-line. Kliknij NAPISZ.