Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Nawiguj w górę
Logowanie
logo do druku
 
ADMINISTRACJA SGH
Praca magisterska : Warunki przystąpienia do egzaminu magisterskiego
Dziekanat Studium Magisterskiego - Praca magisterska
 

 WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO EGZAMINU MAGISTERSKIEGO

 
​Aby przystąpić do egzaminu magisterskiego niezbędne jest spełnienie trzech warunków. Należy zatem:
  • zrealizować program studiów na danym kierunku
  • złożyć pracę magisterską
  • uzyskać pozytywną recenzję pracy  
Jeżeli wszystkie dokumenty są kompletne, student posiada absolutorium, nie ma żadnych zaległości finansowych względem Uczelni i jest już pozytywna recenzja pracy rozpoczynają bieg terminy wymienione w Regulaminie i wyznaczany jest termin obrony.
  • Jeżeli dokumenty są niekompletne lub niewłaściwie wypełnione, praca nie zostanie przyjęta do czasu ich skorygowania.
  • Jeżeli student nie posiada absolutorium albo nie uregulował należności względem Uczelni, nie zostanie dopuszczony do egzaminu z ekonomii i obrony pracy.
 

 Zrealizowanie programu studiów

 
​Podstawowym warunkiem dopuszczenia do egzaminu magisterskiego jest zrealizowanie minimum punktowego. W ciągu czterech semestrów należy uzyskać minimum 120 ECTS oraz zrealizować wymagane przedmioty z kierunku zgodnie z obowiązującym studenta informatorem. Student jest rozliczany według informatora, który obowiązywał w momencie rozpoczęcia studiów (o ile nie został skreślony, w takim wypadku student jest rozliczany z informatora obowiązującego studentów z toku na który został wznowiony).  
 
Ważna jest zarówno liczba ECTS, jak ich odpowiednia struktura. Warto zwrócić na to uwagę, zwłaszcza przed ostatnim semestrem studiów, aby w razie potrzeby uzupełnić punkty ECTS z odpowiedniej puli przedmiotów. Asystentki toku rozliczają Państwa studia bowiem dopiero po tym, gdy złożą Państwo w dziekanacie pracę magisterską.
 

 Złożenie w dziekanacie kompletu dokumentów

 
​Pracę magisterską wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w dziekanacie u swojej asystentki toku w terminie określonym w Regulaminie Studiów. Wykaz dokumentów, które należy przynieść, obejmuje:
  • pracę magisterską wraz z formularzem Oceny Pracy Dyplomowej/Rozdziałów Pracy wydrukowanych z systemu APD (login i hasło takie samo jak do poczty SGH i WD; zobacz także zakładkę seminarium magisterskie)
  • informację, do kogo skierować pracę do recenzji – wskazuje promotor (nawet w formie notatki dołączonej do pracy) 
  • formularz osobowy
  • oświadczenie o dodatkowej działalności (nieobowiązkowe)
  • 4 lub 5 (jeżeli został złożony wniosek o odpis w języku obcym) identycznych fotografii, wykonanych według standardów legitymacyjnych (35x45 mm)
  • odcinek opłaty 60 zł za dyplom, plus 40 zł za odpis w języku obcym - wpłata na indywidualny numer konta widoczny w Wirtualnym Dziekanacie (w tytule przelewu konieczne jest podanie numeru albumu studenta)
 

 Pozytywna recenzja pracy

 
Recenzent zostaje wyznaczony przez Dziekana, o czym zostaje powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie sgh.waw.pl. Recenzja powinna zostać złożona w terminie 15 dni od daty powiadomienia recenzenta o jego wyznaczeniu.  
 
Kryteria, którymi kieruje się recenzent mają charakter merytoryczny i formalny. Ocena stopnia spełnienia wymagań merytorycznych pracy dyplomowej składa się z następujących komponentów:
  • dobór tematu pracy i adekwatność treści
  • struktura pracy
  • sposób rozwiązania postawionego problemu
  • umiejętność posługiwania się wiedzą nawiązującą do efektów kształcenia w zakresie związanym z pracą dyplomową
  • opanowanie umiejętności określonych w efektach kształcenia dla danego kierunku studiów
  • wykorzystanie literatury przedmiotu
Ocena stopnia spełnienia wymagań formalnych pracy dyplomowej składa się z następujących elementów:
  • umiejętność konstruowania spójnego, logicznego tekstu
  • poprawność językowa
  • redakcja pracy 
Wzór recenzji pracy jest dostępny tutaj.

W przypadku negatywnej recenzji praca zostaje przekazana do drugiego recenzenta wyznaczonego przez Dziekana. Do oceny końcowej brana jest średnia arytmetyczna ocen z obu recenzji. W przypadku negatywnej drugiej recenzji konieczne jest napisanie nowej pracy.
 
 
2.jpg

 

 masz pytanie?

 
 
Masz pytanie?
Telefon:
E-mail:
Imię i nazwisko:
Nazwa instytucji:
Wpisz kod z obrazka powyżej

Masz pytanie

Wypełnij formularz dostępny on-line. Kliknij NAPISZ