Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
ADMINISTRACJA SGH
Zasady studiowania : Procedury
Dziekanat Studium Magisterskiego - Zasady studiowania
 

 Procedury

 
​W tym dziale opisane są procedury związane z decyzjami semestralnymi:
  • urlop, 
  • wpis warunkowy na kolejny semestr.
Strona będzie na bieżąco uzupełniania.
Wszystkie informacje dotyczące przedłużenia sesji znajdują się w osobnej zakładce.
 

 urlop

 
​Student nie może zawiesić studiów. Zgodnie z § 34 Regulaminu Studiów:
  • student może ubiegać się o udzielenie mu urlopu dziekańskiego:
  1. krótkoterminowego – trwającego do sześciu tygodni;
  2. długoterminowego – na okres semestru lub dwóch kolejnych semestrów;
  3. zdrowotnego – za okres semestru poprzedzającego złożenie wniosku oraz na okres dłuższy niż semestr, jeśli orzeczenie lekarskie będzie wskazywało taką konieczność.
  • Urlopu udziela dziekan, na umotywowany i udokumentowany wniosek studenta.
  • Urlop długoterminowy może być udzielony po zaliczeniu semestru studiów, a przed początkiem semestru, którego dotyczy wniosek.
  • Udzielenie urlopu zdrowotnego następuje na podstawie przedłożonej dokumentacji medycznej lub opinii komisji lekarskiej sporządzonej przez jednostkę służby zdrowia współpracującą z SGH. Realizacja zajęć w czasie jego trwania wymaga zgody dziekana.
  • Udzielenie urlopu długoterminowego, przedłuża o czas udzielonego urlopu planowy czas trwania studiów. Udzielenie urlopu długoterminowego wyklucza zaliczanie zajęć w czasie jego trwania.
  • Udzielenie urlopu krótkoterminowego jest tożsame ze zwolnieniem studenta z zajęć odbywających się w trakcie tego urlopu.
  • Studentowi odbywającemu studia w SGH na więcej niż jednym kierunku udziela się urlopu równocześnie na wszystkich studiowanych kierunkach.
  • W okresie urlopu student zachowuje ważną legitymację studencką.
  • Student powracający z urlopu jest obowiązany złożyć deklarację studencką na kolejny semestr. Niezłożenie deklaracji w terminie uważa się za niepodjęcie studiów.

Wniosek o urlop

Wniosek o urlop, powinien być skierowany do Dziekana Studium Magisterskiego i złożony u asystentki/asystenta toku osobiście, przez osoby trzecie lub wysłany pocztą. Do podania powinny być załączone załączniki potwierdzające jego treść.

Wniosek powinien być złożony w terminie określonym w harmonogramie składania podań.

Szczegółowe zasady

  • Student, który złożył wniosek o urlop zdrowotny może zostać skierowany przez Dziekana na komisję lekarską służby zdrowia współpracującej z SGH.
  • W okresie, kiedy student przebywa na urlopie, nie pobiera się opłat czesnego.
  • Student powinien ubiegać się o udzielenie urlopu bezpośrednio po zaistnieniu przyczyny stanowiącej podstawę do jego udzielenia.
  • Decyzja Dziekana w sprawie wniosku o urlop zostanie przekazana drogą mailową na adres w domenie @sgh.waw.pl oraz będzie widoczna w Wirtualnym Dziekanacie.
 

 warunkowy wpis na kolejny semestr

 
​Zgodnie z § 28 Regulaminu Studiów w przypadku niezaliczenia przedmiotu w drugim terminie, na wniosek studenta dziekan może wydać decyzję o skierowaniu na powtarzanie przedmiotu i warunkowym zezwoleniu na kontynuowanie studiów w następnym semestrze - potocznie nazywane: warunkowy wpis na kolejny semestr.
  • powtarzanie przedmiotu i warunkowe zezwolenie na kontynuowanie studiów w następnym semestrze nie może być orzeczone:
  1. wobec studentów pierwszego semestru w przypadku niezaliczenia więcej niż jednego przedmiotu,
  2. w przypadkach niezaliczenia więcej niż dwóch przedmiotów na drugim lub kolejnym semestrze,
  3. w przypadku konieczności powtarzania tego samego przedmiotu po raz drugi.
  • Termin zaliczenia przedmiotu w ramach warunkowego zezwolenia na podjęcie studiów w kolejnym semestrze nie może być dłuższy niż semestr, chyba że powtarzany przedmiot jest realizowany co drugi semestr.
  • Skierowanie na powtarzanie przedmiotu i warunkowe zezwolenie na kontynuowanie studiów wyklucza możliwość kolejnego skierowania na powtarzanie zajęć z tego samego przedmiotu i ponownego warunkowego zezwolenia na kontynuowanie studiów oraz wyklucza możliwość powtarzania semestru.

Wniosek o wpis warunkowy na kolejny semestr

Wniosek o wpis warunkowy na kolejny semestr dostępny jest w Wirtualnym Dziekanacie (po zalogowaniu). Powinien być złożony w terminie 14 dni od daty zakończenia:

  • sesji w drugim terminie, 
  • lub od daty zakończenia przedłużonej sesji,
  • lub od daty egzaminu komisyjnego.

W przypadku nieuruchomienia przedmiotu powtarzanego student może wystąpić o uruchomienie przedmiotu w trybie indywidualnym (w szczególności dotyczy to warunkowego wpisu na IV semestr).

UWAGA: Na przedmiot powtarzany student sam dokonuje zapisu za pośrednictwem Wirtualnego Dziekanatu w terminach ustalonych w harmonogramie deklaracji.