Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
ADMINISTRACJA SGH
Zakres obowiązków : Zakres obowiązków – Samodzielna Sekcja Planowania Operacyjnego i Ochrony Informacji Niejawnych | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Samodzielna Sekcja Planowania Operacyjnego i Ochrony Informacji Niejawnych - Zakres obowiązków biura
 

 zadania sekcji

 

Sekcja Planowania Operacyjnego i Ochrony Informacji Niejawnych jest jednostką administracji ogólnouczelnianej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie podporządkowaną Rektorowi. SPOiOIN prowadzi wszystkie sprawy związane z realizacją zadań obronnych i ochroną informacji niejawnych w Uczelni, a w szczególności:

  • planowanie, koordynację i realizację zadań wynikających z przepisów o zarządzaniu kryzysowym, przepisów o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej w jednostkach organizacyjnych Uczelni, a także współpraca w tym zakresie z Biurem Dyrektora Generalnego MNiSW oraz z właściwymi organami i podmiotami;
  • przygotowywanie decyzji Rektora o czasowym zawieszeniu zajęć w Uczelni lub w jej jednostkach organizacyjnych powodu zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia w znacznych rozmiarach oraz stosownych  informacji do MNiSW,
  • przygotowanie zarządzeń i wytycznych oraz kart realizacji do zaplanowanych zadań operacyjnych w Uczelni,
  • planowanie i organizację szkolenia obronnego oraz treningów z uwzględnieniem zadań wykonywanych w okresie zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny pracowników w Uczelni,
  • prowadzenie ewidencji pracowników podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
  • organizacja i koordynacja przestrzegania zasad ochrony informacji niejawnych,
  • prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych,
  • prowadzenie działalności sprawozdawczo – informacyjnej.
 

 zakres obowiązków

 

Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:

  • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
  • zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
  • zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
  • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  • opracowywanie i aktualizowanie wymagającego akceptacji Rektora planu ochrony informacji niejawnych w Uczelni, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji,
  • prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
  • prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Uczelni albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostęp do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
  • przekazywanie odpowiednio do ABW do ewidencji, danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu , o którym mowa w pkt 8.
  • inne zadania zgodnie z Ustawą o ochronie informacji niejawnych (DZ.U. Nr 182, poz. 1228 z dnia 5 sierpnia 2010 r.).
    Powyższe zadania Pełnomocnik Rektora ds. Ochrony Informacji Niejawnych realizuje przy pomocy wyodrębnionej komórki organizacyjne do spraw ochrony informacji niejawnych, zwanej „pionem ochrony” – powołanej zarządzeniem rektora nr 14 z 31 marca 2008 roku.

Do podstawowych zadań Kierownika Kancelarii Dokumentów Niejawnych należy:
  • bezpośredni nadzór nad obiegiem materiałów w Uczelni,
  • udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym,
  • wydawanie materiałów osobom do tego  uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki do ich przechowywania,
  • egzekwowanie zwrotu materiałów,
  • kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w Kancelarii oraz w Uczelni,
  • inne zadania zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r., w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (Dz.U. nr 276, poz. 1631 z późn. zm.).

Obowiązki Kierownika Kancelarii Dokumentów Niejawnych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pełni Pełnomocnik Rektora ds. Ochrony Informacji Niejawnych.


Do podstawowych zadań Specjalisty ds. Planowania Obronnego należy:

  • organizowanie, inicjowanie, przygotowanie oraz współudział w opracowaniu planu operacyjnego funkcjonowania Uczelni w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny",
  • opracowywanie niezbędnych dokumentów do wprowadzenia i działania stałego dyżuru i zespołu kierowania,
  • planowanie, organizacja i udział w szkoleniu obronnym, treningach i ćwiczeniach składu osobowego stałego dyżuru, zespołu kierowania oraz pracowników, którzy mają obowiązek wykonywania zadań obronnych w Uczelni,
  • współpraca z właściwymi WKU i WSzW w zakresie dotyczącym reklamacji z urzędu i na wniosek oraz w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych,
  • współpraca z organami administracji państwowej i samorządowej oraz Policją  i Państwową Strażą Pożarną w zakresie realizacji zadań obronnych,
  • współpraca z Wydziałem Spraw Organizacyjnych Biura Dyrektora Generalnego MNiSW w zakresie planowania operacyjnego  i organizacji szkolenia obronnego,
  • opracowywanie sprawozdań i meldunków z działalności obronnej.

 

Do podstawowych zadań Specjalisty ds. Obrony Cywilnej  należy:

  • opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej Uczelni,
  • planowanie organizowanie i prowadzenie szkolenia, treningów i ćwiczeń formacji obrony cywilnej Uczelni,
  • prowadzenie szkolenia z zakresu powszechnej samoobrony z nowo przyjętymi pracownikami Uczelni,
  • współpraca z właściwymi terytorialnie WKU w zakresie przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych.
 
 
 

 Masz Pytanie?

 
 
Masz pytanie?
Telefon:
E-mail:
Imię i nazwisko:
Nazwa instytucji:
Wpisz kod z obrazka powyżej

Masz pytanie?

Wypełnij formularz dostępny on-line. Kliknij NAPISZ.