Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Nawiguj w górę
Logowanie
 

 Centrum Otwartej Edukacji

 

Centrum Otwartej Edukacji jest jednostką odpowiedzialną za rozwój i organizację nowych form i metod kształcenia, prowadzenie kursów dokształcających, organizację procesów edukacji ekonomicznej w ramach koncepcji uczenia się przez całe życie oraz organizację procesu podwyższania kwalifikacji zawodowych pracowników Uczelni.

Rozpoczęła się Letnia Akademia Ekonomii i Przedsiębiorczości

26 czerwca 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie rozpoczęły się zajęcia Letniej Akademii Ekonomii i Przedsiębiorczości (LAEP) – bezpłatnego, wakacyjnego kursu dla gimnazjalistów oraz uczniów, którzy ukończyli szóstą klasę szkoły podstawowej. Przed uczestnikami LAEP pięć dni poznawania podstawowych zagadnień z ekonomii i przedsiębiorczości, ciekawych dyskusji oraz warsztatów.

więcej

Letnia Akademia Ekonomii i Przedsiębiorczości SGH

Rozpoczeliśmy rekrutację do bezpłatnego, wakacyjnego kursu ekonomii organizowanego przez SGH dla gimnazjalistów oraz uczniów, którzy ukończyli 6 klasę szkoły podstawowej.

więcej

Gala XII edycji Olimpiady Przedsiębiorczości

8 czerwca br. w SGH w Warszawie odbędzie się uroczystość wręczenia dyplomów i nagród laureatom XII edycji Olimpiady Przedsiębiorczości.

więcej

Nowy numer "e-mentora"

Zachęcamy do zapoznania się z nowym numerem czasopisma „e-mentor". Publikacja jest skoncentrowana na zagadnieniach związanych z nowoczesną edukacją, trendami w zarządzaniu, nowymi metodami, formami i programami kształcenia oraz technologią w biznesie. W numerze zamieszczamy również informacje o najnowszych wydarzeniach, konferencjach i seminariach – tym razem m.in. relacje z konferencji na temat przygotowania do reformy systemu szkolnictwa wyższego w Polsce i Narodowego Kongresu Nauki oraz konferencji E-learning Fusion. W publikacji omawiamy także wartościowe nowości wydawnicze, m.in. książkę „X: The Experience when Business Meets Design” Briana Solisa.

więcej

SEMINARIUM Z PROF. JUNSEOKIEM HWANGIEM Z SNU

Serdecznie zapraszamy wykładowców oraz doktorantów SGH do udziału w seminarium pt. „The 4th industrial revolution and intelligent IT economy: interdisciplinary studies with techno-economic approaches”, podczas którego wystapi prof. Junseok Hwang - wykładowca z Seoul National University.

więcej

Efektywność kształcenia zdalnego

Efektywność procesów e-edukacyjnych może być opisywana w wielu wymiarach. Do najważniejszych należą niewątpliwie wymiar dydaktyczny oraz wymiar finansowy. Pierwszy z nich określany jest najczęściej za pomocą rezultatów uzyskiwanych przez studentów zdobywających wiedzę w trybie nauczania online. Jednakże wartości bezwzględne (czyli zestawienie ocen) mówią jedynie o tym jak skuteczne jest nauczanie, nie pozwalają natomiast stwierdzić, w jakim stopniu zastosowane metody i środki przekazu wiedzy zmieniają efektywność procesów dydaktycznych. Taką informację może dać jedynie porównanie wyników nauczania w systemie tradycyjnym oraz w środowisku wirtualnym. Zakres ponoszonych nakładów finansowych to kolejne pytanie, na które muszą udzielić odpowiedzi organizatorzy procesów e-edukacyjnych w uczelniach. I dotyczy on nie tylko środków wydatkowanych na zapewnienie oraz utrzymanie infrastruktury technicznej dla wirtualnego środowiska nauczania, ale przede wszystkim kosztów opracowania materiałów dydaktycznych oraz wynagrodzeń za prowadzenie wirtualnych zajęć. Uzyskanie odpowiedniego poziomu efektywności, zarówno dydaktycznej, jak i finansowej, stanowi warunek niezbędny dla skutecznego rozwoju e-edukacji w szkolnictwie wyższym.

więcej

Metodyka tworzenia treści e-learningowych

Znajomość podstaw metodycznych związanych z przygotowaniem treści dydaktycznych na potrzeby e-edukacji to jeden z najistotniejszych warunków, jakie należy spełnić planując wdrożenie i prowadzenie nauczania w tej formie. Wymaganie to powinno być respektowane zarówno wtedy, gdy kształcenie prowadzone będzie wyłącznie w trybie online (bez bezpośrednich spotkań z nauczycielem i z innymi uczestnikami szkolenia) jak też wówczas, gdy wykorzystane zostaną tylko niektóre elementy rozwiązań e-edukacyjnych pełniąc rolę wspomagającą w stosunku do tradycyjnych procesów kształcenia.

więcej

Metodyka prowadzenia wirtualnych zajęć

Zajęcia dydaktyczne prowadzone w trybie online różnią się w zasadniczy sposób od tradycyjnych spotkań w sali wykładowej, czy w laboratorium. Wymagają one także znacznie bardziej dokładnego zaplanowania i przygotowania. Dotyczy to w szczególności wszelkich form aktywności uczących się (uczniów, studentów), które powinny być zróżnicowane tak pod względem formy, jak i ilości, a także w miarę możliwości dostosowane do indywidualnych potrzeb oraz uwarunkowań, w jakich przebiega proces nauczania.

więcej

Środki przekazu treści w kształceniu na odległość

Efektywne wykorzystanie możliwości edukacyjnych jakie niesie e-learning zależy nie tylko od właściwie zaplanowanej struktury treści i korespondujących z nią aktywności w ramach wirtualnych zajęć. Istotnym czynnikiem, bardzo zyskującym na znaczeniu - zwłaszcza w ostatnich latach - jest forma przekazu tychże treści. Co więcej, wzbogacanie materiałów dydaktycznych, udostępnianych uczącym się - przekazem audio lub wideo - pozwala także uwzględnić różne preferencje i style pracy związane z uczeniem się. Różnorodność wykorzystanych środków może się również wyrażać stosowaniem graficznych form prezentacji treści, takich jak: ilustracje, tabele, wykresy oraz animacje. Zachowanie należytych proporcji pozwoli uatrakcyjnić proces uczenia się, a tym samym zwiększyć motywację oraz zaangażowanie uczestników tego procesu.

więcej

Ewaluacja w e-learningu

Ewaluacja jest procesem, który powinien towarzyszyć każdemu ważnemu przedsięwzięciu na wszystkich jego etapach, choć w każdym z nich pełni inną rolę. Ewaluacja ex ante, czyli poprzedzająca planowane działania, łączona jest często z analizą potrzeb lub prognozowaniem - dlatego może jej towarzyszyć analiza SWOT lub badania metodą Delphi. Jej zadaniem jest umożliwienie lepszego zaprojektowania podejmowanych działań. Kolejne fazy ewaluacji - w kontekście czasu realizacji projektu - dotyczą jego trwania (tzw. ewaluacja mid-term) i analizy działań po ich zakończeniu, co bywa często określane jako ewaluacja ex post. Można także opisywać ewaluację w kategoriach ról, jakie pełni wobec realizowanego przedsięwzięcia - wówczas wskazuje się na ewaluację formatywną (kształtującą) oraz podsumowującą. Wyniki pierwszej z nich mają służyć zmianom w trakcie realizacji danego projektu, aby usprawnić podejmowane działania i w efekcie uzyskać ich większą skuteczność. Natomiast ewaluacja podsumowująca, przeprowadzana po zakończeniu projektu, służy doskonaleniu podejmowanych działań przy powtórnej ich realizacji.

więcej

 
 
 

 Wydarzenia

 
 

 Dyrektor działu