Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie

Personalizacja i indywidualizacja w e-edukacji

2013-09-05 kategoria: inne 

​Prace badawcze prowadzone przez COE SGH w zakresie personalizacji stanowią próbę połączenia podejścia wywodzącego się z psychologii procesów poznawczych z rozwiązaniami informatycznymi, wykraczając w ten sposób poza ramy typowych systemów klasy ITS czy AHS. Zastosowanie elementów sztucznej inteligencji pozwala na precyzyjne, a zarazem automatyczne śledzenie przebiegu procesu uczenia się. Równocześnie informacje te, wzbogacone o dane na temat indywidualnego stylu uczenia się, pozwalają lepiej dopasować tworzone e-kursy do indywidualnych preferencji uczących się, z uwzględnieniem także ich dotychczasowych przyzwyczajeń i sposobu pracy. Opracowany specjalnie na potrzeby badań kwestionariusz stylów uczenia się (KS-TIW) bazuje na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera i pozwala zbadać 7 różnych stylów uczenia się. Zebrane dzięki niemu wyniki pozwalają ułożyć łańcuch obiektów wiedzy, które tworzą unikalny, dopasowany do indywidualnego stylu osoby uczącej się wariant kursu. 

Przykłady popularyzacji wyników badań:


Archiwum