Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie

Metodyka prowadzenia wirtualnych zajęć

2013-09-23 kategoria: inne 

​Metodyka prowadzenia wirtualnych zajęć jest obszarem, wokół którego wielokrotnie koncentrowały się i koncentrują badania prowadzone przez COE SGH. Jednym z projektów, realizowanych w ramach badań własnych, było wypracowanie możliwie szerokiej gamy schematów postępowania związanych z realizacją zajęć e-learningowych. Podstawowym zadaniem badawczym w tym projekcie była próba odpowiedzi na pytanie, jak bardzo zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość różnią się od zajęć tradycyjnych i - w konsekwencji - czy możliwe jest przeniesienie najlepszych wzorców z edukacji tradycyjnej do środowiska nauki online. W wyniku analizy ok. 50 wywiadów zebranych wśród autorów najciekawszych wykładów bądź ćwiczeń tradycyjnych z kilku wybranych ośrodków akademickich, opracowano zbiór rekomendacji dotyczący projektowania i prowadzenia zajęć online. Uzyskane wyniki znajdują zastosowanie w codziennej pracy metodyków wspomagających przygotowywanie zajęć e-learningowych. Są one także źródłem danych wyjściowych dla kolejnych projektów realizowanych przez zespół COE SGH, dotyczących m.in. obiektów wiedzy, personalizacji oraz nowoczesnych środków przekazu treści. 

Przykłady popularyzacji wyników badań:


Archiwum