Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie

Metodyka tworzenia treści e-learningowych

2013-09-25 kategoria: inne 

​Metodyka tworzenia treści e-learningowych jest jednym z podstawowych obszarów badawczych COE SGH. Od niej właśnie rozpoczęto (już w 2001 roku) pierwsze badania prowadzone wówczas przez Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej (przemianowane w listopadzie 2013 r. na Dział Rozwoju Edukacji a następnie, w październiku 2016 r., na Centrum Otwartej Edukacji). Rezultatem podejmowanych zadań badawczych było opracowanie standardów budowy treści e-learningowych i umiejscowienie ich w kontekście teorii pedagogicznych, stanowiących podstawy dla e-edukacji. Powstały w wyniku tych prac przewodnik metodyczny może służyć za kompendium wiedzy na temat reguł tworzenia materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w e-edukacji. Jest on często wykorzystywany zarówno na potrzeby zajęć prowadzonych w SGH, jak też przez osoby z innych ośrodków akademickich, poszukujące dobrych wzorców dla tworzonych przez siebie kursów e-learningowych. Wspomniany przewodnik to tylko jeden z rezultatów prac podejmowanych przez zespół COE SGH w zakresie metodyki. Opracowania z tego obszaru, publikowane wielokrotnie, tak na łamach "e-mentora", jak i podczas licznych wystąpień konferencyjnych, stanowią istotny punkt odniesienia dla tych, którzy podejmują próby wdrożenia e-edukacji w swoich uczelniach.

Przykłady popularyzacji wyników badań:


Archiwum