Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
logo do druku
 
ADMINISTRACJA SGH
Konkurs Żagle Biznesu : Żagle Biznesu – Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
 

 ​Konkurs „Żagle Biznesu SGH”

 
Zagle_Biznesu_SGH_logotyp_FB_Obszar roboczy 1.pngW pierwszej edycji konkursu nagrody otrzymały trzy przedsiębiorstwa:





Celem konkursu jest nagrodzenie przedsiębiorstw, które osiągają sukcesy gospodarcze oraz identyfikacja i upowszechnianie dobrych praktyk kreowanych przez przedsiębiorstwa wywodzące się z SGH. Nagrodzone przedsiębiorstwa otrzymały statuetki Żagli Biznesu SGH zostały wręczone podczas uroczystości inauguracji roku akademickiego.

Kategorią wiodącą edycji 2018 są "Inteligentne organizacje". 

 W szczególności jako cechy inteligentnych organizacji przyjmuje się:
  • zdolność do generowania, kodyfikacji, przechowywania i transferu wiedzy;
  • aktywne pozyskiwanie wiedzy z zewnątrz, w tym wchodzenie w związki kooperacyjne;
  • zdolność do adaptacji i łatwość aplikacji nowej wiedzy (innowacji);
  • zatrudnianie wysokiej klasy specjalistów, tzw. pracowników wiedzy i wykorzystywanie ich talentów; 
  • umiejętność uczenia się na poziomie indywidualnym i grupowym;
  • kreowanie wartości kapitału intelektualnego znacznie przewyższającego wartość kapitał materialnego;
  • wytwarzanie produktów/usług bogatych w wiedzę, generujących wysoką wartość dodaną;
  • posiadanie strategii informacyjnej lub włączenie do strategii przedsiębiorstwa problematyki informacyjnej;
  • posiadanie wewnętrznych regulacji prawnych dot. zarządzania kapitałem ludzkim (plan rozwoju kadr, zasady awansu, oceny okresowe);
  • stosowanie nowoczesnych metod i narzędzi w zarządzaniu przedsiębiorstwem (np. Business Intelligence, TQM, zrównoważona karta wyników, systemy jakości ISO, system HACCP);
  • tworzenie stałych sformalizowanych związków z innymi uczestnikami rynku (konkurentami, kooperantami, odbiorcami, klientami) lub instytucjami otoczenia biznesu;
  • wykorzystywanie systemów zarządzania wiedzą w organizacji;
  • a także inne praktyki świadczące o tym, że przedsiębiorstwo w sposób celowy zarządza procesem tworzenia i pozyskiwania wiedzy w celu uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
Poznajmy laureatów tegorocznej edycji konkursu:

 31218898288_2aac1b5e35_z.jpg
 
KERRIS Group Sp. z o.o. – Mikołaj Szymański

Kerris Group to firma została założona jako startup w środowisku inkubatorów przedsiębiorczości przez Mikołaja Jakuba Szymańskiego – absolwenta SGH. Przeszła drogę od projektu do samodzielnego podmiotu zatrudniającego dziesiątki osób. Chęć zbudowania innowacyjnej agencji gwarantującej kompleksową obsługę w zakresie digital oraz spójności przekazu doprowadziła zespół do przeprowadzenia ponad 300 projektów w 12 krajach.

43278851140_b3835f6873_z.jpg

Growbots Sp. z o.o. – Grzegorz Pietruszyński

Growbots to platforma, która umożliwiła zautomatyzowanie procesu sprzedaży w firmach. Przedsiębiorstwu udało się zauważyć wzrost znaczenia rozwiązań opartych na machine learningu i sztucznej inteligencji. Główną funkcjonalnością oferowanego rozwiązania jest automatyzacja i optymalizacja działań mailingowych prowadzonych przez klientów. To jedna z najbardziej obiecujących polskich firm technologicznych.

31218898428_392faf5fa6_z.jpg 
 
SmartWeb Media Sp. z o.o. – Jakub Bereziewicz

Ostatnim laureatem jest SmartWeb Media. Sam pomysł na biznes wyniknął z chęci dzielenia się wiedzą. Jakub Bereziewicz, absolwent Szkoły Głównej Handlowej, zamienił swoją pasję do nowych technologii w biznes.  Chęć dzielenia się wiedzą doprowadziła Android.com.pl, portal należący do SmartWeb Media, do wyników na poziomie półtora miliona unikalnych użytkowników miesięcznie.

 
​Serdecznie grat​ulujemy laureatom! 
​​