Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 System rowerów miejskich SGH

 
​Sieć rowerowa dla pracowników, umożliwiająca sprawne i ekologiczne poruszanie się między budynkami to kolejny ze zwycięskich projektów budżetu pracowniczego. System rowerów miejskich SGH został już uruchomiony. Pracownicy uczelni mają do dyspozycji 20 oznakowanych rowerów, służących do przejazdów między budynkami kampusu. Mogą również nieodpłatnie korzystać z publicznych rowerów firmy Acro, dostępnych w całej Warszawie. Zachęcamy do korzystania z rowerów znajdujących się w oznaczonych lokalizacjach.


 

 Kuchenna rewolucja na Madalińskiego

 
​Kuchnie pracownicze w budynku M przy ulicy Madalińskiego rozpoczęły działalność w nowej odsłonie. Pomieszczenia znajdujące się na II i III piętrze zostały pieczołowicie odnowione i udostępnione pracownikom naszej uczelni. Poniżej przedstawiamy kilka ujęć z nowych kuchni.

 
 
 

 Owocowe poniedziałki

 
Z przyjemnością informujemy, że rozpoczynamy realizację pierwszego ze zwycięskich projektów III edycji Budżetu pracowniczego tj. „Owocowe poniedziałki”W Klubie Profesorskim oraz w pomieszczeniach kuchennych w budynkach M, W i G znajdziecie Państwo porcje świeżych, umytych owoców. Miłośnicy warzyw również znajdą coś dla siebie.

 
 

 Wyniki głosowania

 
Zakończyło się głosowanie na projekty zgłoszone do realizacji w ramach budżetu pracowniczego SGH w 2019 roku. Dziękujemy za wszystkie oddane głosy. W głosowaniu wzięło udział 432 pracowników, co stanowi 33,15 proc. z 1303 uprawnionych.

Kosztorysy przedstawione przez pomysłodawców wskazują, że w ramach zaplanowanych 100 tys. złotych możliwa będzie realizacja pierwszych trzech projektów. W miarę dostępnych środków władze uczelni będą starały się odpowiedzieć także na inne zasygnalizowane w zgłoszeniach potrzeby społeczności SGH.

Lista projektów w kolejności wynikającej z uzyskanej liczby głosów przedstawia się następująco:

1. Owocowe poniedziałki - 179 głosów
zgłoszenie: dr Joanna Żukowska
zapewnienie pracownikom raz w tygodniu dostępu do świeżych owoców.

2. Kuchenna rewolucja na Madalińskiego – 156 głosów
zgłoszenie: Agnieszka Kiersnowska, Magdalena Białobrzeska-Syta, Iwona Ilia, Agnieszka Zawada 
przystosowanie 4 pomieszczeń w budynku M na pomieszczenia socjalne, gdzie można zjeść posiłek i odpocząć od pracy przy komputerze.

3. Uczelniana sieć rowerowa dla pracowników SGH – 124 głosy
zgłoszenie: Bożena Pieńkos 
stworzenie stanowisk rowerowych wyposażonych w rowery do wykorzystywania przez pracowników w celu sprawnego i ekologicznego przemieszczania się pomiędzy budynkami uczelni.

4. Healthy SGH: akcja zdrowy kręgosłup i relaks – 99 głosów
zgłoszenie: dr Beata Żelazko, Anna Bakota-Fathi 
zakup dwóch foteli masujących, aranżacja miejsca na potrzeby utworzenia strefy relaksu dla pracowników SGH oraz zorganizowanie spotkania/warsztatów z fizjoterapeutą.

5. Bezpieczna utylizacja dokumentów i recyklingu papieru – 91 głosów
zgłoszenie: Agnieszka Beermann, Ludmiła Tubylewicz
zakup niszczarek do ogólnego wykorzystania przez pracowników w celu bezpiecznego 
i odpowiedzialnego niszczenia niepotrzebnych dokumentów, recykling papieru.

6. Szczepienia profilaktyczne żółtaczka A i B – 89 głosów
zgłoszenie: Agnieszka Żak 
szczepienia dla pracowników przeciwko WZW A i WZW B, badania przeciwciał, wykład dotyczący profilaktyki chorób wątroby.

7. W szwajcarskim klimacie… - 80 głosów
zgłoszenie: dr inż. Michał Klepka 
zakup pakietu szwajcarskich urządzeń bazujących na technologii HPP poprawiających jakość powietrza w przestrzeni uczelni.

8. Miejsce wymiany książek – Drugie Życie Książki – 76 głosów
zgłoszenie: Jolanta Różdżyńska
stworzenie miejsca, gdzie można zostawić przeczytane i niepotrzebne książki.

9. Portal Usług Pracowniczych – integracja harmonogramów oraz uporządkowanie procedur – 76 głosów
zgłoszenie: dr Grzegorz Sobiecki 
stworzenie interfejsu użytkownika, który umożliwiłby pracownikom dostęp w jednym miejscu do niezbędnych narzędzi i portali wykorzystywanych w codziennej pracy.

10. Strefa cichej pracy –  73 głosy
zgłoszenie: Aneta Bujak
stworzenie przyjaznego i komfortowego miejsca do pracy w ciszy i skupieniu.

11. Smog Wars – 47 głosów
zgłoszenie: Katarzyna Kłopotowska
zakup oczyszczaczy powietrza z filtrami HEPA do wybranych pomieszczeń na uczelni

12. Budki telefoniczne w przestrzeni uczelnianej – 19 głosów
zgłoszenie: Agnieszka Miłosek
zakup budki telefonicznej, zapewniającej komfort rozmów z dala od hałasu i gwaru.

Serdecznie gratulujemy autorom zwycięskich propozycji i dziękujemy wszystkim pomysłodawcom, którzy aktywnie włączyli się w kształtowanie Budżetu Pracowniczego. 

 

 Projekty zakwalifikowane do głosowania

 
​Szanowni Państwo,
miło nam poinformować, że Komisja Budżetu Pracowniczego zakończyła prace i podjęła decyzje dotyczące przesłanych projektów. W edycji budżetu partycypacyjnego na rok 2019 wpłynęło 14 propozycji. Zgodnie z regulaminem i przyjętymi kryteriami Komisja postanowiła poddać pod głosowanie 12 interesujących projektów, służących polepszeniu infrastruktury Uczelni wykorzystywanej przez wszystkich pracowników i zwiększeniu komfortu pracy oraz wspieraniu rozwoju zawodowego pracowników. Poniżej przedstawiamy projekty rekomendowane przez Komisję Budżetu Pracowniczego do poddania pod głosowanie (kolejność alfabetyczna):


1
Bezpieczna utylizacja dokumentów i recyklingu papieru
zgłoszenie: Agnieszka Beermann, Ludmiła Tubylewicz
zakup niszczarek do ogólnego wykorzystania przez pracowników w celu bezpiecznego i odpowiedzialnego niszczenia niepotrzebnych dokumentów, recykling papieru
formularz​​​
2. Budki telefoniczne w przestrzeni uczelnianej
zgłoszenie: Agnieszka Miłosek
zakup budki telefonicznej, zapewniającej komfort rozmów z dala od hałasu i gwaru
formularz
3. Healthy SGH: akcja zdrowy kręgosłup i relaks
zgłoszenie: dr Beata Żelazko, Anna Bakota-Fathi 
zakup dwóch foteli masujących, aranżacja miejsca na potrzeby utworzenia strefy relaksu dla pracowników SGH oraz zorganizowanie spotkania/warsztatów z fizjoterapeutą
formularz

4. 
Kuchenna rewolucja na Madalińskiego
zgłoszenie: Agnieszka Kiersnowska, Magdalena Białobrzeska-Syta, Iwona Ilia, Agnieszka Zawada
przystosowanie 4 pomieszczeń w budynku M na pomieszczenia socjalne, gdzie można zjeść posiłek i odpocząć od pracy przy komputerze
formularz

5. 
Miejsce wymiany książek – Drugie Życie Książki
zgłoszenie: Jolanta Różdżyńska
stworzenie miejsca, gdzie można zostawić przeczytane i niepotrzebne książki
formularz
6. Owocowe poniedziałki
zgłoszenie: dr Joanna Żukowska
zapewnienie pracownikom raz w tygodniu dostępu do świeżych owoców
formularz

7. 
Portal Usług Pracowniczych – integracja harmonogramów oraz uporządkowanie procedur
zgłoszenie: dr Grzegorz Sobiecki 
stworzenie interfejsu użytkownika, który umożliwiłby pracownikom dostęp w jednym miejscu do niezbędnych narzędzi i portali wykorzystywanych w codziennej pracy
formularz

8
. Smog Wars
zgłoszenie: Katarzyna Kłopotowska
zakup oczyszczaczy powietrza z filtrami HEPA do wybranych pomieszczeń na uczelni
formularz
9Strefa cichej pracy
zgłoszenie: Aneta Bujak
stworzenie przyjaznego i komfortowego miejsca do pracy w ciszy i skupieniu
formularz

1
0. Szczepienia profilaktyczne żółtaczka A i B
zgłoszenie: Agnieszka Żak
szczepienia dla pracowników przeciwko WZW A i WZW B, badania przeciwciał, wykład dotyczący profilaktyki chorób wątroby
formularz

11
Uczelniana sieć rowerowa dla pracowników SGH
zgłoszenie: Bożena Pieńkos
stworzenie stanowisk rowerowych wyposażonych w rowery do wykorzystywania przez pracowników w celu sprawnego i ekologicznego przemieszczania się pomiędzy budynkami uczelni
formularz

1
2. W szwajcarskim klimacie
zgłoszenie: dr inż. Michał Klepka 
zakup pakietu szwajcarskich urządzeń bazujących na technologii HPP poprawiających jakość powietrza w przestrzeni uczelni
formularz​

Uprzejmie przypominamy, że każda osoba będzie mogła zagłosować na maksymalnie 3 projekty. Głosowanie jest anonimowe i rozpocznie się w środę 27 lutego, a zakończy w czwartek, 28 lutego (do godziny 23:59). Indywidualnie wygenerowany dla każdego pracownika link służący do głosowania zostanie wysłany mailowo.
 

 BUDŻET PRACOWNICZY W SZKOLE GŁÓWNEJ HANDLOWEJ - EDYCJA 2019

 
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do ponownego włączenia się w inicjatywę, której celem jest umożliwienie wszystkim pracownikom aktywnego współdecydowania o wydatkach dokonywanych z budżetu Uczelni. Realizacja projektu „Budżet pracowniczy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Edycja 2019” pozwoli po raz kolejny pracownikom Szkoły realnie wpłynąć na rozdysponowanie części budżetu – w kwocie 100 000 złotych – ale również będzie stanowiła źródło cennych informacji o ich potrzebach i oczekiwaniach.
 

Czym jest budżet partycypacyjny?

Budżet partycypacyjny to mechanizm współzarządzania (zarządzania partycypacyjnego) polegający na włączaniu szerokiego grona interesariuszy w decydowanie o przeznaczeniu określonej części budżetu danej instytucji czy organizacji. 
 
W SGH inicjatywa polega na umożliwieniu pracownikom zgłoszenia propozycji wydatkowania kwoty przeznaczonej na budżet partycypacyjny, a następnie wyborze pomysłów do realizacji w drodze powszechnego głosowania. Maksymalna wartość jednego zgłaszanego projektu to analogicznie do roku ubiegłego 35 000 złotych.
 
Propozycje powinny dotyczyć działań na rzecz poprawy warunków pracy i rozwoju zawodowego pracowników Uczelni, w szczególności:
a) polepszenia infrastruktury Uczelni wykorzystywanej przez wszystkich pracowników,
b) polepszenia warunków socjalnych,
c) innych inicjatyw wspierających rozwój zawodowy i zdrowie pracowników oraz zwiększenie komfortu pracy.

Budżet partycypacyjny nie obejmuje:
• przyznania dodatkowych świadczeń pieniężnych;
• zadań sprzecznych z misją Uczelni. 
 
Kto może zgłosić propozycję?
W planowanie budżetu partycypacyjnego mogą włączyć się wszystkie osoby zatrudnione w SGH na podstawie umowy o pracę, w tym pracownicy na niepełnym etacie. Projekt można zgłosić samodzielnie lub wspólnie z innymi pracownikami.
 
Jak zgłosić pomysł?
Zgłoszenia będą przyjmowane od 21 stycznia do 12 lutego 2019 roku. Propozycje – zaprezentowane na formularzu zgłoszeniowym – można przesyłać na adres mailowy budzet.pracowniczy@sgh.waw.pl  lub składać w Sekretariacie Kanclerza. 
 
Jak przygotować propozycję?
Szczegółowe zasady realizacji projektu „Budżet pracowniczy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Edycja 2019”, w tym kryteria, które powinny spełniać zgłaszane pomysły, przedstawione są w regulaminie.
 
Wybór pomysłów do realizacji
Projekty do realizacji w 2019 r. zostaną wybrane w drodze głosowania przeprowadzonego wśród pracowników SGH uprawnionych do składania propozycji. Odbędzie się ono za pośrednictwem internetu w dniach 27-28 lutego br. Każdy pracownik może oddać głos na maksymalnie 3 projekty.
 
 
 

 Harmonogram edycji 2019

 
​​21 stycznia 2019 – ogłoszenie III edycji budżetu partycypacyjnego

21 stycznia – 12 lutego – zgłaszanie projektów

13 – 19 lutego – weryfikacja projektów

20 lutego – przedstawienie projektów zakwalifikowanych do głosowania

20 – 26 lutego – akcja promocyjna wnioskodawców

27 – 28 lutego – głosowanie

1 marca – ogłoszenie wyników​

 

 Do pobrania

 
 

 SKŁAD KOMISJI BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO

 
prof. Marek Rocki – Rektor

prof. Piotr Wachowiak - Prorektor ds. nauki i zarządzania

prof. Krzysztof Kozłowski – Prorektor ds. dydaktyki i studentów

prof. Hanna Godlewska-Majkowska - Prorektor ds. współpracy z otoczeniem

prof. Jacek Prokop - Prorektor ds. współpracy z zagranicą

prof. Dorota Niedziółka - Dziekan Studium Magisterskiego

prof. Bartosz Witkowski - Dziekan Studium Licencjackiego

dr Marcin Dąbrowski - Kanclerz

Tadeusz Brach - Zastępca kanclerza

Beata Mierzejewska - Zastępca kanclerza

dr Michał Bernardelli - Kierownik Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu

Renata Jaksa-Wilczyńska - Kierownik Działu Socjalnego

Monika Galecka - sekretarz Komisji